Ferri: “Cada cas de violència de gènere és un recordatori del nostre fracàs com a societat”

Compromís reclama una política global de lluita contra el masclisme com a eina per a acabar amb les agressions a dones.

El portaveu adjunt del grup parlamentari Compromís, Fran Ferri, ha recordat hui la necessitat d’una política global de lluita contra el masclisme davant un nou cas de violència de gènere amb l’agressió d’una xica de 15 anys per la seua parella de 17 en la localitat de Carcaixent.

Segons ha explicat Ferri “cada cas de violència de gènere, com este que ha acabat amb una xica de 15 anys ingressada amb nombroses lesions, ens recorden que estem fracassant com a societat. No podem permetre que la meitat de la població estiga sotmesa en algun moment de la seua vida a este tipus de violència. La joventut de l’agressor també deixa en evidència que el masclisme continua arrelat entre nosaltres i que hem de redoblar esforços per a acabar amb esta lacra”.

“Des de Compromís creiem que no podem acabar amb la violència contra les dones si no acabem amb el masclisme que impera, encara, en molts sectors de la societat. Això requereix un esforç de tots i totes, però sobretot, de les administracions públiques que han de treballar per la igualtat en tots els àmbits, especialment, en l’educatiu, per a construir una societat igualitària on cap dona haja de tindre por pel fet de ser-ho”.

“La Generalitat ha de donar tot el suport possible a la lluita social contra la violència masclista”. En aquest sentit la coalició ha anunciat que tornarà a proposar a Les Corts mesures de lluita contra esta lacra en l’àmbit de la co-educació, la sensibilització social, la formació de professionals públics, i la creació d’un delegat del consell per a la lluita contra la Violència de Gènere que van ser rebutjades en la tramitació de la ‘Llei integral contra la violencia sobre la dona’ aprovada pel parlament valencià en 2012.

Arxivat en: General